2018. aug 06.

Şükrü Özyıldız interjú!

írta: PERA
Şükrü Özyıldız interjú!

Şükrü Özyıldız: Egy színésznek a fejlődést és a változást, elsőként magával kapcsolatban kell megvalósítania.

 

A Nefes nefese - „Lélekszakadva” című sorozat első részét múlt héten augusztus 1-jén szerdán láthattuk a Star TV-n.  Uğur Yücel álmodta meg a sorozatot olyan szereplőkkel, mint Melisa Şenolsun és Şükrü Özyıldız, Şebnem Hassanisoughi, Caner Şahin, Ezgi Şenler, Gülçin Şantırcıoğlu, Nik Xheliau, Zeyno Eracar, Macit Sonkan, Deniz Hamzaoğlu, Sezer Avcı, Hülya Duyar, Serkan Genç, Mehmet Akif Özdemir, Yelda Püsküllü, Nur Güven, Seçkin Şahin, İpek Ayaz Kortunç, Zeynep Anacan, Pınar Erincin, Burak Zereyalp, Doğukaan Uğurlugülbüken, Derin Oflaz, Asil Yıldırım.

 sukru2_1.jpg

A sorozatot Adanában és Antakya városában forgatják. A történetről néhány szó: Rüya (Melisa Şenolsun), aki édesapjával Ayaz Kıran-nal (Uğur Yücel) Berlinben él, megtudja, hogy a sosem látott és ismert édesanyja Szíriában tartózkodik. Rüya, miután megtudja, hogy anyukája életben van megkeresi a módját, hogy bejusson a megszállás alatt lévő faluba, és ennek érdekében Boran-nal (Nick Xhelilaj) házasságot köt. Rüya addig a napig tipikus „Apa pici lánya”-ként éli az életét, viszont eltökélte, hogy mindenáron megkeresi az anyukáját. Rüya és Yusuf (Şükrü Özyıldız) útjai egyszer csak találkoznak. Rüya miközben keresi az édesanyját Antakya-ban, egy népes családban és egy izgalmas kalandban találja magát. Nem is tudja, hogy ebben a veszélyes kalandban a főkolompos a saját édesapja.

Elbeszélgettünk hát  Şükrü Özyıldız-zal (a sorozatbéli Yusuf-fal), hogy meséljen nekünk kicsit az életéről és az új sorozatáról.

  • Először is, azok számára, akik még esetleg nem ismernének téged, elmesélnéd a színészi pályafutásodat?

Gyerekkorom óta imádom a színházat. Ellenben volt egy olyan misszióm, miszerint nekem kell folytatnom a családi céget. Mikor erről letettem 21 éves voltam és elkezdtem a színészi tanulmányaimat. Első szereplésem a „Derin Sular”-ban (Mélyvíz) volt, ami egy nagyon jó kezdés volt számomra. Később szerepeltem a „Szakadék”-ban. Ez volt az első profi szereplő válogatásom, ezzel kezdődött el a színészi karrierem mondhatni.

 

  • Müjdat Gezen Művészi Intézetet végezted el, de korábban voltál ösztöndíjjal Portugáliában ahol egy színi tanoda növendéke voltál. Milyen tapasztalat volt?

Igen. Valójában itt ismerkedtem a színészkedés valódi, mély, bensőséges oldalával. Én „emberi tudomány”-ként tekintek a színészkedésre. Én abban az időben pont magamat kerestem, és válaszokat találtam a kérdéseimre. Nagyon sokat számított a személyiség fejlődésemben és elhatároztam, hogy folytatom az önfejlesztésemet.

 sukru.jpg

  • Ajánlanád az újoncoknak, hogy tanuljanak külföldön?

Én inkább az javasolnám, hogy tágítsák a látóhatáraikat. Ehhez nem elég csupán külföldön tanulni. A saját bensőnkben, lelkünkben tett utazásainknak nem szabhatunk határokat. Megismerni új kultúrákat, új tapasztalatokkal gazdagodni, megpróbálni megérteni, amit eddig nem értettél, ezek azok az értékek, amik egy embert fejlesztenek és előre visznek. Úgy gondolom, hogy egy színésznek látnia és éreznie kell az egész világot..

  • Mesélnél nekünk egy kicsit a Nefes Nefese (Lélekszakadva) folyamatáról? Hogy jöttél te a képbe? Mitől döntöttél úgy, hogy részt veszel ebben a sorozatban?

Az első befolyásoló tényező a forgatókönyv egyedisége volt. Mi nézőként már nem lepődünk meg nagyon, mert hiszen bármelyik sorozatot is nézzük, pár perc múlva úgyis ki tudjuk találni, hogy mi fog történni.  A Nefes Nefese (Lélekszakadva), nem egy szokványos sorozat, megadja nekünk amire szükségünk van; izgalmat, a várakozásainkon felüli meglepetéseket, rácsodálkozásokat...

  • Yusuf milyen karakter?

Yusuf Antakya-ból származik, a nagy tiszteletnek örvendő Şakir Ağa földesúr fia. Gyerekként egy hatalmas vita következményeként megfogadja, hogy elmegy szülőföldjéről és soha nem tér vissza. Ez idő alatt próbál új életet kezdeni Isztambulban. Viszont meg kell szegnie saját magának tett fogadalmát és vissza kell térnie a családjához, ami sok bonyodalmat fog okozni. Yusuf egy saját értékrenddel rendelkező, türelmes, bátor típus, viszont jobb őt nem felidegesíteni...

  • Ha Yusuf személyiségét a sorozat során kicsit át kellene alakítani, tudnál-e alkalmazkodni ehhez vagy ragaszkodnál az eredeti karakterhez?

Per pillanat én sem tudom, hogy mi lesz két rész múlva, számunkra is meglepetés.  Selin Tunç-csal rengeteget dolgoztunk Yusuf karakterén, ezennel is nagyon szépen köszönöm odaadó munkáját. Amennyiben a sorozat során bármilyen változtatás kellene, ez az eredeti karaktert nem érintené. De volt már olyan, hogy nem tetszett a változtatás, s volt olyan is, hogy elfogadtam. A legfontosabb az volt, hogy meg kellett tanulnom jól dönteni. A döntés hozatalt, és a jól döntés képességét is meg kell tanulni, de ez idővel tanulható. Ma már, ha a belső hangom azt mondja nem, akkor az úgy van...

  • Uğur Yücel milyen rendező és milyen színésztárs?

Mivel Uğur bátyánk eleve színész volt, ezért ért a színészek nyelvén, tudja miken megyünk keresztül. Ezért képes segíteni abban, hogy mindig egyre és egyre jobbak legyünk, hogy ki tudjuk magunkból hozni a maximumot.

 sukru3_1.jpg

  • Milyen típusú színész vagy: olyan aki elfogadja a forgatókönyvíró által megálmodott karaktert vagy olyan, aki foglalkozik a szerepével, fejleszti és ötleteket ad?

Naná, hogy a második! Egy részt sokféleképpen el lehet játszani. Az én célom, hogy a nézettséget, a lelkesedésemet és a motivációmat mindig legmagasabb szinten tartsam. Úgy gondolom, hogy ezt sok esetben sikerült elérnem az alábbi karakterekkel: Emir (Şeref Meselesi), Zarok (Sevimli Tehlikeli), Burak (Her Şey Aşktan)

  • A Çoban Yıldızı (Esthajnalcsillag) sorozat után egy évvel újra szerepelsz a képernyőkön. Hogy telt ez az egy év?

Ez az év számomra egy teljes átváltozás volt. Kikristályosodott, hogy mit szeretnék és mit nem. A döntések meghozatalakor fontos lett az is, hogy „én” mit szeretnék. Fejlesztettem az empátiás készségemet, ezáltal magamat és a környezetemet is jobban megértem. Úgy gondolom, hogy egy színésznek a változtatást és a fejlesztést elsőként saját magán kell elkezdenie. Ez az év nagyon fontos volt számomra.

  • Volt olyan karakter bármelyik sorozatban vagy mozi filmben, amiről te magad is álmodsz?

Valójában mindegyik karakter, amit eljátszom, az lesz az álmom. Ugyanis mindig azon kapom magam, hogy azon a karakteren gondolkodom, agyalok. De természetesen nagyon szeretném  Freddy Mercury-t eljátszani egyszer :)

  • Mit javasolnál most a 15 évvel későbbi önmagadnak? Mi lenne az az életbölcsesség, amit átadnál magadnak?

Sose áruld el a belső hangod!

  • Szoktál külföldi sorozatokat nézni?

Igen természetesen! Nagyon várom a  Game of Thrones új részeit, és szeretem Stranger Things, The Night of, Peaky Blinders, Altered Carbon, Breaking Bad, Vikings-et is.

  • Az év 1972, te pedig készülsz a Keresztapa válogatásra. Melyik szereplő lennél legszívesebben?

Michael Corleone természetesen!

  • A szettben mi a határvonal? Mit viselsz nehezen, mitől leszel ideges?

Amikor egy jelenetre készülök vagy épp próbálunk, nem szeretem ha nem tisztelik a magánszférámat és az időmet.

 sukru4_1.jpg

  • Szerepeltél vendég szereplőként Cem Yılmaz legutolsó filmjében. A török mozifilmek ikonját, Ayhan Işık-ot játszottad. Milyen visszajelzéseket kaptál?

Hihetetlen izgalmas volt. Gyerekkorom óta annyit hallgattam, hogy mennyire hasonlítok rá, úgyhogy amikor felkértek erre a szerepre, el sem akartam hinni. Óriási élmény volt.

  • Az „Idegen a zsebemben” című török film a legaranyosabb film, amit mostanában láttam. A filmben Sinan karakterét játszottad és én teljesen elhittem, hogy te olyan vagy. Mit gondolsz, egy rendező befolyásolja egy színész teljesítményét pozitív vagy negatív irányba?

Persze. Vannak olyan színészek, akik akkor el tudják játszani a szerepüket, ha éppenséggel egy fallal állnak szemben. Én nem ilyen vagyok. Nekem fontos, hogy a rendező mutassa az irányt. Továbbá a velem együtt játszó színészek befolyása is nagyon sokat számít.

  • Melyik az a karakter, amit újra játszanál, amit úgy érzel nem sikerült teljes egészében eljátszani?

Minden összefügg a szerzett tapasztalatokkal. Elkezded valahol, de fogalmad sincs hova vezet az út. Ez pont annyira izgalmas mint amennyire tele van buktatókkal. Ezek a buktatók fejlesztik a színészi teljesítményt. Azt a karaktert, amit tavaly játszottam, ma biztosan másképp játszanám.

 

  • Mit tanácsolsz a nézőknek, miért nézzék a „Lélekszakadva” című sorozatot?

Ez egy olyan sorozat, amit még a néző nem látott. A szokásos dolgokon kívül beszél a család melegségről, összetartásról, igaz szerelemről, és van benne életveszély is... A nézőket meglepetésszerűen fogjuk lerohanni.

 

A cikk török forrása: http://www.ranini.tv/roportaj/32530/1/sukru-ozyildiz-oyuncu-once-kendinden-baslamali-degisim-ve-gelisime

Gyere, kövess minket a  facebook-on   instagramon   pinteresten és youtube-on is!

 

Szólj hozzá

interjú török sorozatok blogazin Sükrü Özyildiz