2018. ápr 02.

Burak Özçivit interjú

írta: PERA
Burak Özçivit interjú

Interjú Burak Özçivittel

 

Senki nem kérdőjelezheti meg a hazaszeretetemet!

Nem bízott csupán a jóképűségében, folyamatosan fejlesztette is magát. Burak  Özçivit-tel új filmjének április 6.-i vetítése előtt találkoztunk. Mesélt nekünk a hazaszeretetéről, arról, hogyan érte el a sikereit, és a házasságáról Fahriye Evcen-nel.

bur4.jpg
Igen jóképű. Annyira, hogy bárhova megy, tömegek kíváncsiak rá... Sokkal bölcsebb, megfontoltabb a koránál. A házassága is egy érett kapcsolatból született. Magába invesztált és szívvel lélekkel dolgozik. Több mint 70 országban mutatják be a sorozatokat, amikben játszik, elsősorban a „Szulejmán”-t. Ha bármelyik országban azt mondanám, hogy  „Burak Özçivit jó barátom.”, azt hiszem meglincselnének! A családja három generáció óta kebapvendéglőt üzemeltet, kebapot árul. Burak az első unoka, aki megtörte ezt a hagyományt. Nem annyira szeret étellel foglalkozni. A Marmarai Egyetem Szépművészeti Kar Fényképészet szakán végezett, modellkedett, most pedig színészkedik, de kacsingat a rendezés felé is.

A jövő héten mutatják be új mozifilmjét,  „Le a kalappal” címmel. Kerem Bursin a főszereplő társa. Szerintem egy színész mindent el tud játszani; a haramiát, a homoszexuálist, a katonát... Mint ahogy Burak Özçivit is, és azt mondja, hogy „Senki nem kérdőjelezheti meg a hazaszeretetemet!”

Íme az interjú vele:

Idegtépő lehet, hogy valaki ennyire jóképű, nem?
Mit is  mondhatnék erre? Én nem így látom a világot. Ha innen nézném, most nem lennék itt, ahol. Persze fontos egy ember fizikuma, ami egy pluszt ad neki, de ezen kívül más dolgokat is fel kell mutatnia. Ész, intelligencia, tehetség, képesség vagy mint például a szakmájának az imádata... Én is sokat gondolkodtam ezeket.

Persze, nem csak jóképű vagy. Láttam a Bécsben készült videót. Egyszerűen hihetetlen! Meséld el kérlek, hogy mi történt ott.
Bevallom, hogy mi is nagyon ledöbbentünk! Férj és feleség elmentünk szabadságra, szabadok vagyunk mint a madár, boldogok és felszabadultak. Ebben a nagy felszabadultságban a szálloda balkonjáról készítettünk egy selfie-t. Természetesen nem tudhattuk, hogy a mögöttünk látszódó tér nagyon híres. Utána elindultunk kicsit sétálni a városban. Pár óra múlva, amikor hazaértünk, látjuk, hogy az utak lezárva, hihetetlen emberáradat, a tér tele rendőrökkel. Kérdeztük is magunktól, hogy „Tegnap, szilveszter estéjén nem volt ennyi ember ezen a téren, mi lehet itt?”. Felhívtuk a szállodai személyzetet, aki közölte, hogy a hátsó ajtón menjünk be, mert a főbejáratot le kellett zárniuk. Bementünk hátul és úgy fel a szobánkba.

Elmentünk Bécsbe, és az újságok az írták, hogy „szállodai ostrom” történt.


 Akkor még mindig nem tudták, hogy pontosan mi történt?

- Nem, fogalmunk nem volt. Az emberek ordítoztak, kiabálás mindenhonnan, azt hittük, hogy kitör a balhé. Utána érkezett egy rendőr, bekopogott.

Rendőr: „Kik maguk?”

Burak: „Ezt hogy érti?”

Rendőr: „Csináltak valamit?”

Burak: „Mire gondol?”

Rendőr: „Valami fényképet posztoltak? Nem tudom mi történt ezekkel az emberekkel. Nem tudja miért vannak itt?”

Na persze, mi teljesen ledöbbentünk. Rájöttünk, hogy az a tömeg miattunk jött, hogy láthassanak bennünket. Másnap az étterem ajtajánál tudtunk csak kimenni a szállodából, ugyanis a rendőrök lezárták az egész utcát. Beszálltunk egy elsötétített buszba, és kivittek minket a repülőtérre. Hamarabb kellett távoznunk, nehogy valami balhé legyen... Így is két embert őrizetbe vettek. Most már megtanultuk, hogy milyen következményei lehetnek egy fénykép posztolásnak.

Az újságok hogy adták le ezt a hírt?
Bécsi Ostromként.

Szoktad „rock sztár”-ként érezni magad?
Dehogyis, ezeken már túlvagyok.

Nem akadályoz téged a jóképűség? Úgy értem, nem szorul-e háttérbe a személyiséged amiatt, hogy ennyire jóképű vagy?
Nem. Ugyanis a színészkedés az teljes mértékben a szereppel kapcsolatos. Muszáj a szerepeddel azonosulni, azzá kell válnod. Ha ez sikerül, akkor senki nem látja a valódi énedet, hanem csak azt a karaktert, amit éppen alakítasz.

Van olyan, hogy nem tudsz 'belelépni' a szerepbe?
Nem, számomra ilyen nem létezik. Ez olyan, mint a varázslás. Ha azt mondod a varázslónak, hogy „Csinálj valamit!”, nem fogja tudni azonnal megcsinálni, viszont miután felkészült, már igen. A színészet is ilyen, felkészülsz és megcsinálod. Én is ilyen vagyok, készülök a szerepeimre. De persze minden kiderül idővel.

Ezt hogy érted?
A sorozatban alakított karakter nem rögtön az első részben, csak a 4. részben rajzolódik ki valójában. Tehát az epizódok alatt szépen kiforr. Persze ez a mozifilmekben nehezebb. Összesen van rá öt heted, és utána befejeződnek a forgatások. A mozifilm sokkal nehezebb, sokkal megerőltetőbb a sorozatnál.

Fahriye-vel csodálatos a házasságunk

bur3.jpg

Milyen a házasélet?
Szuper.

Még egy éve sem volt az esküvőtök és az emberek mégis a válásotokról pletykálnak. Szerinted ez normális?
Mit mondhatnék, az emberek furcsák. Nem szeretnénk erről véleményt mondani.

Tényleg „ a valósághoz köze nincs” hírek keringenek?
Hát persze! Reggel a kezedbe veszed az újságot és annyit mondasz „Mi van? Ezt a hírt meg honnan szedték?”

És nem érzel néha késztetést, hogy felhívd őket, és elmagyarázd nekik, hogy „Drága barátaim, semmi ilyesmiről nincs szó, már megint összevissza kamuztok, szégyelljétek magatokat!”
Ennek sosincs vége! Ez olyan, mint egy feneketlen kút. Amúgy is ebben a közösségi média uralta világban semmit sem számítana egy ilyen hívás.

Mit csinálsz ilyenkor, amikor kamu hírek jelennek meg rólad?
Eddig sem csináltam semmit. Sosem válaszoltam a médiának. Az emberek előbb vagy utóbb úgyis rájönnek a valóságra.

Tetszik, hogy a nézők szerint nagyon passzolunk.

Vannak olyan rajongóid, akik el akarnak választani téged Fahriye-től?
Érdekes módon, a rajongóink szerint passzolunk egymáshoz. Ez a szerencsénk. Mindkettőnket szeretnek külön - külön is.

De azért vannak olyanok is, akik csúnyának találják Fahriye-t és úgy gondolják, hogy rossz páros vagytok. Erre mit mondasz?
Fahriye az én egyetlenem!

Karrierem során a három legfontosabb név.

Kartal Tibet mit jelent neked?
Kartal Tanár úr nagyon értékes a számomra. Rengeteg mindent tanultam tőle. Óriási tapasztalata van, minden területen dolgozott; színház, színészet, rendezés, mindent tud. Ha rábízod magad, akkor sikeres leszel. Én is így tettem. Új voltam még, rábíztam magam. Az összes filmvágásnál ott voltam Kartal Tanár úr mellett. A főszereplőnek is látnia kellett a filmvágást, anélkül nem fogadott el semmit. Ugyanis azt hangoztatta, hogy „Egy színész nem színészkedhet anélkül, hogy ne értene a vágó dolgához”. Igaza volt. Mit jelent a filmvágás? Azt jelenti, hogy: „Mik azok, amiket nem tudtam jól megcsinálni? Mi az, amiket jobban kellene csinálnom?” Megtanultam tanulni a hibáimból.  Az élet is ilyen, nem? Nem azzal érjük el a sikert, amire igen-nel válaszoltunk, hanem azokkal, amikre nem-et mondtunk.

Tehát azt mondod, hogy a vele való munka számodra fordulópont. Van még ilyen személy?
Kartal Tibet után a másik fordulópont az volt, amikor megismerkedtem  Timur Savcı-val. Ő volt a Szulejmán producere. Valójában a megismerkedésünk után vele folytattam. Dolgoztam  Kerem Çatay-jal is. Ez a három név, ami meghatározó volt a karrierem során. De számomra az élet azt jelenti, hogy fejlődni és haladni. Például a művészeti egyetemen fényképészetet tanultam, de nem tudok egy helyen megmaradni. Mindent, amit megtanultam beépítem magamba és átváltoztatom valami mássá. Elég jól rajzoltam, de sosem oktatták nekem a rajzot. Ennek ellenére a szépművészeti egyetemre a rajzkészségemmel nyertem felvételt. Onnan a fényképészet felé vettem az irányt. Utána a kamera mögül a kamera elé kerültem és színész lettem. Most pedig producerként is dolgozom.

HA EGY AMERIKAI CSINÁLJA, ÉN MIÉRT NE CSINÁLHATNÁM?

Mit jelent számodra a hazaszeretet?
Ez számomra nem vita téma. Senki nem kérdőjelezheti meg. Számomra ez az első. A munkámból nem derül ki? 

Tényleg, miért katonai filmet csináltál? Azért mert aktualitása van?
Mi évek óta ilyen jellegű amerikai filmeket nézünk, nem? Amerika a mozi szektorban az első helyen van. A mi sorozat szektorunk, Amerika utána a világon a második helyen áll. Három sorozatomat is adják külföldön. Külföldön is van hírnevem. Ha egy amerikai csinálja, én miért ne csinálhatnám?

ÁJULÁSIG EDZETTÜNK!

bur_1.jpg

A 'Can Feda' című filmet milyen körülmények között forgattátok?
Eskişehir-ben építettünk fel a szettet. 15 napig a 'Bordó Sapkásokkal' (Fegyverek erők) a hegyekben, a hidegben voltunk, a földön aludtunk. Mobil telefon meg ilyenek természetesen nem voltak.  Az étel is kevés volt. Napi 4 edzés. Edzés addig míg el nem ájulsz! Majd mutatunk nektek kulisszák mögötti felvételeket, hogy is készültünk mi erre a filmre valójában. Mindig vizes ruhában voltunk, majdnem tüdőgyulladást kaptam. Ez idő alatt nem tudtunk fürdeni.

Mikor lesz látható a film?

Április 6-án, tehát a jövő hét pénteken. Nagyon izgatott vagyok, de nem szoktam előre inni a medve bőrére.

Miért?

Mert sosem tudhatod…  A mozi szektor mindig okozhat meglepetéseket. A sorozatokban a nézettség számít, az dönt el sok mindent. Minden este otthon ingyen nézünk valami, a nézőnél van a távirányító. De a moziért fizetni kell.

NEKEM ANNYI ELÉG, HA  ÚGY NYILATKOZNAK RÓLAM „JÓ EMBER VOLT!”

Szerinted mi a legnehezebb a színészetben?
Szerintem nem a színészet a lényeg, hanem az, hogy jó ember legyek.

Úúúú, ez kemény kijelentés.
De tényleg így van. Magammal kapcsolatban az egyetlen célom, hogy jó ember legyek. Ezen belül, amikor filmet forgatunk, csapat játékosnak kell lenni. Amikor belépünk a szettbe, rámosolyogni a kollégákra. Szeretni az utca emberét, a nézőt. Ha nem vagy jó ember, akkor nincs lehetőséged, hogy jó színész legyél.

Így ismernek téged a környezetedben?
Nagyon remélem, mert ez boldoggá tenne. Szerintem a legszebb dolog, amit valaki halála után mondhatnak róla, az az, hogy „Jó ember volt!”. Ennyi elég is, többire nincs szükség. És ezt kimondatni sem könnyű. Ha jó ember vagy, az életed hátra lévő része halad valahogy. Mindannyian mással foglalkozunk. Fontos, hogy az ember szeresse azt, amit csinál, de a legfontosabb, hogy jó ember legyen!

Amit megkeresek azt visszaforgatom a filmbe.

bur2.jpg

A megkeresett összeget visszaforgatom a saját szektoromba. Sokáig gondolkodtam és keresgéltem, hogyan tudnám a tervemet megvalósítani.  Rájöttem, hogy úgy, ha megalapítom a saját producer cégemet. Lehet, hogy ez kockázatos volt, de belefektetem azt a pénzt, amit megkeresek. Néha nyersz néha veszítesz.

FAHRIYE-VEL A KEDVENC KIKAPCSOLÓDÁSUNK: FELVESSZÜK A SISAKJAINKAT ÉS MOTOROZUNK A VÁROSBAN

Nem unod már, hogy bárhová mész rengetegen akarnak látni téged? Nem hiányzik a szabadság?
Már megszoktam ezt a helyzetet. Itt a legfontosabb dolog a támogató személy, tehát a feleségem. Mivel Fahriye ismeri ezt a helyzetet, mert már átélte, ezért tudja, hogy mit élek át, és mit érzek. Mindketten tudjuk egymást támogatni.

Törökországon belül hova szoktam menni pihenni?
Az igazság az, hogy elég nehéz számunkra Törökországban bárhol is nyaralni. Régen az iskolában, amikor azt adták fel házi feladatnak, hogy menjek el Eminönübe fotózni, én csak felugrottam a hajóra és már mentem is. Most persze nem vagyok ennyire szabad. Viszont ha mégis nagyon el szeretnék menni valahova, akkor maximum sapkával a fejemen megyek. Fahriye-vel a kedvenc kikapcsolódásunk, hogy felvesszük a sisakjainkat és motorozunk a városban. Felpattanunk rá és irány Sultanahmet.

Te még motorozol is?
Igen. Ráadásul elég régóta. Apukám nagyon ellenezte, sőt kiverte a balhét miatta. Egy év múlva hívtak a barátaim, hogy „Képzeld Burak, Bülent bátyánkat motoron láttuk!”. „Micsoda?”, bezzeg hogy ellenezte, most meg ő motorozik? Szóval most már apukám is három éve télen nyáron motorozik.

Török katona lelkiismerete előrébb való a puskagolyónál                       

Milyen a 'Can Feda' című film?
Egy sztori, amit egy török katona lelkiismeretén keresztül visz végig. A film egy mondatban: Török katona lelkiismerete előrébb való a puskagolyónál! A mi katonáink erőssége a többi katonákkal szemben, hogy van lelkiismeretük. A többi ország katonái sokkal mechanikusabbak. De ez a mi beállítottságunk. Sokkal érzelmesebbek vagyunk. Ha meglátunk egy gyereket az utcán, odamegyünk és megsimogatjuk. Nyugaton nincs ennyi bennsőséges viszony, ennyi segítőkészség. Nálunk az érzelmek vannak előtérben. Mi pedig ezért csináltunk egy olyan filmet, ahol az érzelmek állnak mindenek fellett.

MI EGY TIPIKUS TÖRÖK CSALÁD VAGYUNK!

Fahriye-val hogyan kezdődött a kapcsolata.
A Çalıkuşu (Madárka) című sorozat után kezdődött. Utána csináltunk egy filmet, és ott beleszerettünk egymásba.

Na és nehezen vetted rá magad a házasságra?

Nem, dehogy. Miért is?

Anők által ennyire imádott férfi mint te, nem félt, hogy a házassági szándékával sok rajongót veszít?

Én nem így látom. Szeretem, el akartam venni feleségül. Nagyon boldogok vagyunk. Mi lehet annál szebb, mint egy olyan valakivel megosztani az életedet, akivel minden szinten egy hullámhosszon vagy. Hamarabb is lehetett volna az esküvőnk – hiszen már négy éve együtt voltunk  -, ha nem dolgoztunk volna olyan sokat.

De hiszen maradhattatok volna „csak párként” is...
Persze, de mi szerettünk volna összeházasodni. Mindkettőnk családja támogatott benne minket. Mi egy tipikus török család vagyunk. Az is tipikus család ahonnan származunk, az is amilyet mi közösen alapítunk. Nem akartam, hogy ez más legyen. Nem lehet mindent egyedül cipelni az életben, jó dolog megosztani a másikkal.

Régen a jóképű és lendületes fiatal emberek nőtlenek maradtak.....
Ezek annyira maradi hiedelmek, nem hiszek ezekben. Szerelmes lettem és megházasodtam. Nem kell ennél több!

Szokott féltékenykedni?

Fahriye? Soha...

Ő is egy gyönyörű és szexi nő. Te szoktál féltékeny lenni?

Amennyire szeretjük egymást, pont annyira tiszteljük is. Én ismerem az ő munkáját, ő pedig az enyémet. Nincs helye féltékenykedésnek az életünkben.


Tehát nincs olyan, hogy „senkivel nem csókolózhat, senkivel nem szeretkezhet, senkivel nem feküdhet egy ágyba?”

Tiszteljük egymást, és igyekszünk a munkánkat a tőlünk telhető legjobb módon végezni.

Terveztek gyereket?

Majd a sors eldönti. Most még nincs ilyen tervünk.

 Ha azt mondaná, hogy terhes?

Annyira unalmas, hogy a magazin világban minden fix „menetrend” szerint kell, hogy haladjon. Megházasodtunk, most a sor a gyermek vállaláson van, és már a hírekben írják is, hogy „érkezik a szerelmük gyümölcse”. Pedig nincs ilyen sablon.

FAHRIYE JOBBAN FŐZ MINT AZ ÉDESAPÁM

Mit főz legjobban Fahriye?
Fahriye egyszerűen hihetetlen! Senkit nem láttam, aki így főzne. Jobban főz mint apukám! Nincs párja Fahriye piláf-jának!

Neked mi a specialitásod?
Hidd el, hogy semmit nem tudok főzni. Én azért eszem, hogy éljek.

Kebap, lahmacun se?
Egyik se...

Hordod a gyűrűd....
Nagyon szeretem a karikagyűrűmet hordani.

Hogy kérted meg a kezét?
Fahriye meglepetés születésnapi bulit szervezett nekem. Gondolta, hogy nem jövök rá, de én kiszagoltam a dolgot. Amikor megjött a tortám, meglátta rajta a gyűrűt! Természetesen nagyon meglepődött. Ő nekem születésnapi bulit szervezett, én pedig megkértem a kezét. Amint meglátta a gyűrűt el is kezdett sírni.

Blogunk írásait szerzői jog védi, ezért ezt az interjút, csak az istanbuliutazasok.hu blog szerzőinek előzetes, írásos engedélyével lehet felhasználni!

A interjú török eredetije: http://www.hurriyet.com.tr/amp/yazarlar/ayse-arman/vatan-sevgimi-kimseye-sorgulatmam-40790244?__twitter_impression=true

Kövessetek minket a  facebook-on   instagramon, pinteresten és youtube-on is!

Szólj hozzá

interjú blogazin török sorozatok burak özcivit