2017. ápr 04.

Romantikus tavaszi programok Isztambulban!

írta: PERA

Isztambul minden évszakban csodás, de ilyenkor tavasszal mutatja legromantikusabb arcát, amikor az egész város tulipántengerré változik. A millió színben pompázó és illatozó virágok, a Boszporusz partján, a mecsetek és paloták között sétálni, vagy épp hajókirándulást tenni, s közben az ezán (imára hívó ének) hangját hallgatni… Ez a hangulat már önmagában elég a romantikához.

Mit ajánlanánk hát egy romantikus isztambuli utazásra programjakén?

Tekintve, hogy a Boszporusz közelében lenni a legromantikusabb dolog, a helyszíneket is igyekezzünk hajóval megközelíteni! Jöjjön hát a mi listánk:

Emirgán Park
Az Emirgan park, egy hatalmas, ősfákkal, különleges dísznövényekkel és ilyenkor tavasszal milliónyi tulipánnal teli park. Csodálatos kilátás nyílik innen a Boszporuszra, amit a számtalan pad egyikéről ücsörögve csodálhatunk. Külön kis kiránduló hely, amiben 2 dísztó és 3 palota is fellelhető. Itt akár órákig el lehet sétálgatni, a kávézókban ücsörögve nézni a vizet és a sok gyönyörű növényt. Remek hely egy kis kettesben levésre az isztambuli tömegtől távol.

A vízen ringatózva

Kanlica
Az Emirgán parkból rögtön át is vízitaxizhatunk Kanlica-ba, ahol, egy a domb tetején álló, elvarázsolt kis kastélyban és annak csodás parkjában romantikázhatunk tovább. A vízitaxi önmagában romantikus tud lenni, mert mire a kis lélekvesztővel, a hatalmas hajók és a hullámzó Boszporusz vízén átjutunk az ázsiai oldalra, biztos, hogy össze fogunk kapaszkodni néhányszor.

Galamb etetés
Kanlica kikötője egy nagyon cuki kis hely. Ahogy átértünk a vízitaxival, azonnal vehetünk a bácsitól egy zacskó magot, és egy padon ücsörögve etethetjük a galambokat. Nagy divat ez itt, a madarak pedig hálásak lesznek érte. Aztán üljünk be a kikötői étterembe és kóstoljuk meg a porcukros, édes, tradicionális Kanlica joghurtot.

Hidiv Kasri palota
Sétánkat folytassuk egy következő romantikus hely, a Hidiv Kasri palota felé. Ez a káprázatos épület alig látszik még a Boszporuszról is, olyan magasan trónol a domb tetején. Egy gyönyörűen felújított, számtalan sorozat helyszínéül szolgáló csodálatos kastély ez, aminek magyar vonatkozása is van. Oly annyira romantikus helyként tartják számon a helyiek is, hogy bármikor megyünk, menyasszonyi fotózásba fogunk botlani. Éttermében ehetünk egy fincsi köftét vagy ihatunk egy jó török teát.

Büyükada

Amennyiben egész napos romantikára vágyunk, hajózzunk el a Herceg Szigetekig. Már a hajóút is szívet melengető látvány, főként ha a hajó végébe ülünk, hogy a távolodó partot lássuk. Kb. másfél órás hajókázás után fogunk megérkezni, arra a szigetre, amit meseszigetnek is hívhatnánk. Büyükada a Herceg szigetcsoport legnagyobbik szigete, tele mesébe illő fehérre festett, csipkézett fa pavilonnal és palotával. Ilyenkor tavasszal már a virágzó leander fákban is gyönyörködhetünk. Sétálhatunk vagy épp körbe hintózhatjuk a szigetet. Ezt a programot semmiképpen ne hagyjátok ki, felejthetetlen élmény lesz!

Ahonnan elénk tárul az egész Boszporusz

Kavacik Park
Tekintve, hogy Isztambul 7 dombra épült, sok olyan hely van, ahonnan csodás a kilátás. A Kavacik Park azonban egy kevésbé ismert (turisták által szinte sosem látogatott) gyönyörűséges kilátó helye Isztambulnak. Amellett, hogy az egész park nagyon romantikus, itt úgy érezheted, hogy a város felett állsz. Rálátni a 2. híd-ra, látod innen az egész európai oldalt, félelmetesen gyönyörű az egész. Itt jó eséllyel kevesebben lesznek, kiváló hely a romantikázásra!

Boszporuszi naplemente
Naplementét nézni köztudottan az egyik leg romantikusabb program. Az azonban, amikor a Boszporusz vízén megcsillanó, lemenő nap fénye átszűrődik a mecsetek sziluettjén, és egyszerre két földrész, Európa és Ázsia is a látóteredben van, nos, ennél szebbet és romantikusabbat, tényleg nehéz elképzelni.

Esti Boszporusz túra
Végezetül jöjjön egy esti boszporuszi hajókázás! A kivilágított mecsetek, hidak és paloták, a vízen táncoló színek kavalkádja, a mellettünk cirkáló magán jachtokról szűrődő fény… Elképzeltétek? Bontsatok egy üveg pezsgőt is!

Na, megjött a kedved egy kis isztambuli romantikázáshoz? Amennyiben ehhez török társat választanál, tanulj meg néhány fontosabb kifejezést törökül. Ehhez pedig ez a zsebkönyv és hanganyag lesz a legjobb társad, itthon ne hagyd!

Kövessetek minket a  facebook-on   instagramon, pinteresten és youtube-on is!