2017. jan 26.

Şükrü Özyıldız interjú

írta: PERA
Şükrü Özyıldız interjú

Beszélgetés a Kış güneşi / Téli nap sztárjával 

Hogyan döntötted el, hogy színész leszel?
Régóta dédelgetett álom volt a színészet. Amikor elérkeztem az életemnek abba a szakaszába, hogy döntenem kellett, átgondoltam a lehetőségeimet. Vagy a 'reggel 9-től este 5-ig otthonról munkába, munkából haza' életet választom, vagy ledobom a láncaimat és azt csinálom, amit szeretek. Amint megszületett a döntés, tettem is a megvalósulásért. Kurzusokra és meghallgatásokra jártam, tárgyalásokat folytattam, menedzseltem magam.

sukru3.jpg

Hogyan fejlesztetted magad?
Az egyetemen gazdálkodást tanultam, mejd Erasmus ösztöndíjjal kerültem Portugáliába. Itt részt vettem egy színjátszó körben, ami nagy hatással volt rám. Amikor visszatértem Isztambulba, a Müjdat Gezen Művészeti Központban kezdtem el tanulni. Emellett rengeteg önfejlesztő könyvet olvastam, amik nagyban befolyásolták azt, hogy azzá váljak, aki most vagyok. Az önismeret és önmagunk fejlesztése nem más, mint a nagybetűs életre való felkészülés, az emberi viselkedés megismerésének és egyben a színészetnek is az alapja.
 

Az mondják, hogy az „ismertség” az egy szakma manapság. Nehéz ezt neked elfogadni?
Én sosem éreztem vagy éreztettem, hogy „na én milyen híres vagyok”. Pontosan úgy élek, mint bármelyik normális ember. A mai napig előfordul, hogy belepirulok, ha valaki odajön és kér egy közös fotót. A barátaim szoktak ezzel ugratni „talán elfelejtetted, hogy színész vagy?”. Én először Şükrü-ként kezdtem az életemet, és ezután jött a színészkedés. Tehát én nem a színészkedéssel lettem valaki, hanem én eleve voltam valaki, akinek már van kiforrott személyisége, karaktere. Amikor elkezdtem színészkedni, csupán hozzáadtam a már meglévő személyiségemhez egy kis szakmai tudást.

Fokozott munkatempóban dolgozol, hogyan ajándékozod meg magad a szabadidődben?
Sajnos munka mellett nem nagyon van szabadidőm. Nagyon szeretek otthon lenni. Ezért is rendeztem be magamnak egy olyan lakást, amire mindig is vágytam, hiszen fontos, hogy azt a kis szabadidőmet olyan helyen töltsem, ahol jól érzem magam. Néha sportolni járok, néha elmegyek otthonról, de ha pihenni vágyom, külföldre szoktam menni. Imádok utazni, úgyhogy nem halok meg addig, míg körbe nem jártam a földet. Van bennem egy olyan érzés, hogy nekem mindent látnom kell.

Korábban azt mondtad, hogy szeretsz szépen öltözködni. Mit jelent számodra a „szépen öltözködés”, milyen a te stílusod?
Szeretek kényelmesen öltözni. Alap darabok a pólók és a bokacipők, ezek nélkül nincs ruhatár. Úgy gondolom, hogy a stílusom az egyszerű, de minőségi öltözködés. Nem szeretek túl sok kiegészítőt hordani. Igen, szeretek csinosan, elegánsan öltözködni, na de ki ne szeretne?!

sukru2.jpg

A film-színház-mozi háromszögében élsz, nehéz ezeket elkülöníteni, de azt mondod, hogy mindegyiknek más és más izgalmai vannak...
A sorozatok hihetetlen utazások számomra, hiszen elkezdünk egy karaktert, de nem lehet tudni, hogy 3 rész után mi fog történni. Nagyon felkészültnek kell lenni erre az utazásra. Ugyanis a sorozatban játszott karakter a mi tükörképünk. Mi sem tudjuk a sorozatok végét, és ez alaposan feladja a leckét, megnehezíti a dolgunkat.
A mozinál van egy bizonyos felkészülési és forgatási idő. Ismerjük a film elejét és végét, úgyhogy ezekbe a szerepekbe a leghatékonyabban bele tudjuk foglalni a saját személyiségünket is.  

Nem nagyon mesélsz a kapcsolatokról,  te mit vársz egy kapcsolattól?
Nincs elvárásom. Ha van elvárás és kötelezettség, akkor nem működik egy kapcsolat. Önzetlenségnek, odaadásnak kell lennie. Ezt pedig az igaz szerelem hozza ki az emberből.

Szerinted hogyan lehet megbirkózni a csalódással?
A legfontosabb, hogy az ember legyen békében és harmóniában saját magával. Én azt vallom, hogy a külsőd a belső világod kivetülése. Ha kívülről jön valami, ami csalódást okoz, annak feldolgozásához a belső békét kell először megteremtenünk magunkban.

Kicsit mesélnél még a portugáliai élményeidről?
Nagyon érdekes, értékes élményekkel gazdagodtam. Szokták mondani, hogy „Mielőtt az ember meghal, az élete legfontosabb momentumai leperegnek a szeme előtt”, hát az én élményeim fele biztos onnan lesz. Ösztöndíjjal mentem ki, sokat kirándultam, sokat szórakoztam. Gyerekkorom óta küzdő sportokat csinálok, és kiderült, hogy Portugália a küzdő sportok bölcsője. Részt vettem ott ketrecharcokban, a kedvencem küzdősportom a Jiu-Jitsu, ezt 5 évig profiként űztem. Részt vettem színjátszó körökben. Rengeteg tapasztalatot szereztem, és ebből a rengeteg élményből sokat töltekeztem, sokat hozzátett ez az időszak ahhoz, aki most vagyok.
 

Beszélgessünk egy kicsit a gyerekkorodról. Milyen gyerek voltál? Mindenki tudja, hogy egy kis örökmozgó voltál, vagy...
Szerintem pont olyan gyerek voltam, amilyennek egy gyereknek lennie kell. Egy gyereknek elevennek kell lennie, ha nyugodt, és csendes, akkor ott valami nem stimmel. Sokat bajlódtak velem a szüleim. Az orvosok megállapították, hogy hiperaktív vagyok, de annyira, hogy gyógyszert is felírtak.

sukru4.jpg
Volt, hogy a szüleid meghúzták a füledet, ha rosszalkodtál?
Persze, és van is ezzel kapcsolatos és nagyon vicces emlékem. Egyszer anyukám meghúzta a fülemet, én pedig ráütöttem a kezére és azt ordítottam, hogy „Ne cibáld a fülemet, már így is olyan hatalmas!”. Emlékszem, elkezdett nevetni és soha többet nem húzta meg.

Miket játszottál gyerekként?
Mint minden gyerek a környéken, fociztam. De sosem akartam focista lenni. Volt egy időszak, amikor asztronauta akartam lenni. Majd édesapám lett az ideálom, ezért asztalos akartam lenni, végül pedig színész lettem.

Mit tekintesz életed fordulópontjának?
Úgy gondolom azt a pillanatot, amikor meghoztam a döntést, hogy színész leszek. S ha már eldöntöttem, azt is eltökéltem, hogy ezt jól akarom csinálni.  A tanulásra koncentráltam. Bár érkeztek modellkedéssel kapcsolatos felkérések is, de ezeket nem fogadtam el.

A twitter-en egyszer azt mondtad, hogy „Hogyan lehet egy gyereket Şükrü-nek hívni, miért csináltad ezt apa?!”
Ez így igaz, mert szerintem a név nagyon fontos. De úgy gondolom, hogy ezen már túltettem magam. Egyébként ezt a nevet a nagypapám után kaptam és úgy nagyon szerettem. Ma már büszke vagyok rá, hogy az ő nevét viselem.

Van sorozat terv a közeljövőben?
Hamarosan egy nagyon klassz munkával fogok előrukkolni…

A cikk török eredetije itt olvasható!


Kövessetek minket a  facebook-on   instagramon, pinteresten és youtube-on is!
 

 

Szólj hozzá

sorozatok Isztambul blogazin török sorozatok film forgatási helyszínek forgatási helyszínek Sükrü Özyildiz